fredag 19 november 2010

Virrpanna

Jag har ett tag sett fram emot att gå på Karin Holmbergs releasefest för sin fina bok "Karins broderier". Den skulle gå av stapeln igår klockan 18.00. Den här veckan har hela lilla familjen legat däckade i sjukdom och allt fokus har legat på att få i Sixten vätska och se till att han behåller den. Men jag har ändå tänkt under veckan att jag skulle slinka förbi och i alla fall köpa boken och en broderisats. Men kvart över sju igår så slår det mig att faaan nu har jag glömt något. Efter 5 minuter så kommer jag på det, slänger på mig kappan och ilar iväg. Tur att man bor nära. Så som en stormvind drog jag in i Svensk Hemslöjds lokaler, roffade åt mig en bok och båda materialsatserna, betalade och kutade hem för att lägga Sixten. Egentligen hade jag velat att Karin skrev sin lilla autograf i boken och samtidigt få ge henne lite beröm för både fin blogg och fantastisk bok. Men det blev inget av det för jag hade liiiiite för bråttom. När Sixten låg och sov så passade jag på att sätta mig ner och i lugn och ro bläddra i boken. Åhh va fin den är! Fantastiska bilder, inspirationsrik, kul med mönsterblad i slutet och lite fakta om olika sömmar. Den har du verkligen gjort bra Karin! Så jag kan verkligen rekommendera er (om ni är sugna på att brodera lite) att köpa den här boken!



1 kommentar:

  1. åh va glad jag blir! konstig känsla att folk vill köpa nåt man har gjort, men väldigt kul... hoppas du får massa inspiration till nya projekt och visar resultatet här på din fina blogg!

    kram/K

    SvaraRadera