onsdag 17 november 2010

Nu saknas bara äppelmosen...

Jag har helt gett mig hän till virkning för stunden. Som jag har berättat så har jag egentligen aldrig kunnat virka. När jag var liten satt jag och virkade luftmaskor till ett långt snöre, men ambitionerna var nog aldrig större än så. Men efter att har snurrat in på Annika Messings blogg Virkverket så kände jag helt plötsligt ett enormt sug efter att börja virka gosedjur. Så jag har suttit hemma och kollat i Annikas bok, i min bok "Lär dig virka" och slutligen tittat på några mycket lärorika youtube-filmer. Här är mitt första alster. En liten hätta till en burk äppelmos. Nu ska jag bara kurera lite här hemma efter sjukdom och sedan skall här mosas. Mönstret fann jag här!











3 kommentarer:

  1. Men jag DÖÖÖÖÖÖR vad fin! Herregud, sån vill jag köpa av dig!! Men kanske inte med äppelmos i? Jag kanske kan bara köpa burk med lock och sen kan jag ha knäck i istället? Jag gillar ju inte mooooooooooooos!

    SvaraRadera
  2. Inte jag heller haha, men visst ä burken fin : )

    SvaraRadera
  3. ooooh så fin, jag vill ha ett helt skåp fullt med sådana här burkar!!

    SvaraRadera