onsdag 20 oktober 2010

Det bara kliar i fingrarna..

...ja det är nämligen så sugen jag är på att börja virka. I morgon är det jag som knallar till Lindqvists garn vid Odenplan och köper mig en virknål, lite garn och boken "Välkommen till virkligheten". Jag vill sitta och virka virka virka! Jag har hela kvällen läst virkbloggar och kollat på virkfilmer på YouTube. Men egentligen har jag inte alls tid att börja virka. I helgen ska jag upp till landet. Det var ett tag sen jag var där. Jag tänkte ta med mig kameran och fota lite fina bilder. För är det någonstans i Sverige som man kan inspireras av hantverk så är det på mitt landställe. Så på söndag utlovas en bildkavalkad av härliga bilder. De här lånade jag ifrån hemsidan!





 Matsalen

 Förmaket

 Ett av sovrummen


En vacker stol som Karin har broderat. Ser ni kaninen? Räven? Grodan? Kossan?


Min farfars farmor


I det här huset växte min farfar upp

2 kommentarer:

  1. Så ni ska dit i helgen, underbart! Jag har glömt att fråga men hur är det nu, visst säljer ni broderikit där? Skulle du kunna köpa ett åt mig i helgen? Fast det är kanske stängt nu.

    SvaraRadera
  2. JAHA, det förklar ju saken. Åh kära nån. :)

    SvaraRadera